ظروف یکبار مصرف

ظروف یکبار مصرف 

سلام و عرض ادب. امیری هستم کارشناس تولید محتوا ازتیم دیجیتال مارکتینگ ملیوان در خدمت شما عزیزانم تا در مورد مقاله {ظروف یکبار مصرف} و بخش های موثر در این موضوع  تحت عناوین :جنس ظروف یکبار مصرف – انواع ظروف یکبار مصرف و مزایای ظروف یکبار مصرف  توضیحاتی ارائه بدم.

امیدوارم از این مقاله لذت ببرید.

ظروف یکبار مصرف جشن و مهمانی

آیتم‌های ویژه با طراحی و اشکال به خصوصی هستند که بیشتر برای مراسم و مهمانی کارایی و استفاده دارند.

شاید بتوان ظروف یکبار مصرف را جزء لاینفک مراسمات و مهمانی‌ها دانست. چراکه ازنظر سرعت در انجام کارها و پذیرایی از مهمانان بسیار راحت‌تر بوده و زمان کمتری صرف شستشو و جمع‌آوری آن‌ها می‌شود.

از طرفی به دلیل تنوع و زیبایی آن‌ها، امکان یک پذیرایی جذاب و شیک را برای میزبان فراهم می‌سازد. به همین دلیل امروزه می‌توان مدل‌های مختلفی از این نوع ظروف را در طرح‌بندی و رنگ‌بندی متنوع در بازار مشاهده نمود.

در ادامه اطلاعات کامل‌تر و بیشتری در مورد ظروف یکبار مصرف جشن و مهمانی ارائه خواهیم کرد.

جنس ظروف یکبار مصرف

ظروف یکبار مصرف تشریفاتی علاوه بر تنوع بالای طرح و رنگ، ازنظر متریال تولیدی نیز با یکدیگر متفاوت هستند. از آن جمله می‌توان به ظروف ساخته‌شده از پلی استایرن اشاره کرد که پلاستیک‌های شفاف و تا حدودی مقاوم هستند و اغلب برای سرو نوشیدنی، دسر، ژله و… کاربرد دارند.

اما سال‌هاست که ظروف یکبار مصرف جشن و مهمانی با محصولات سلولزی یا همان ظروف یکبار مصرف کاغذی شناخته می‌شود.

ظروف یکبار مصرف کاغذی در طرح‌های بسیار جذاب و تم‌های رنگی گوناگون، پای ثابت بسیاری از جشن‌ها و به‌ویژه مراسم‌های تولد بوده است. انواع مختلف این ظروف همچنین به‌صورت ست و با چاپ طرح‌های محبوب و رنگی روانه بازار می‌شوند.

 

ظروف یکبار مصرف 
ظروف یکبار مصرف 

انواع ظروف یکبار مصرف 

به‌طورکلی ظروف یکبار مصرفی که برای تشریفات مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند شامل انواع لوازم و محصولاتی هستند که نیاز اصلی یک مهمانی و جشن بوده و دارای طراحی جذاب‌تری می‌باشند. البته در سال‌های اخیر تولید ظروف یکبار مصرف جشن و مهمانی و تنوع طرح و رنگ‌بندی آن‌ها افزایش چشم‌گیری داشته است. به همین دلیل امروزه شاهد هستیم ایده‌های بسیار جذاب و خاصی برای ظروف یکبار مصرف در نظر گرفته‌شده که در انواع زیر دسته‌بندی می‌شوند.

 

  • انواع بشقاب و لیوان کاغذی با تم تولد
  • ظروف یکبار مصرف فانتزی و طرح دار
  • ریسه‌های کودکانه و تولد
  • انواع تاپر برای روی کیک
  • انواع چاقو و چنگال
  • ظروف پاپ کرن
  • پاکت تنقلات
  • و…

مزایای ظروف یکبار مصرف 

این روزها در مراسمات مختلف به‌وضوح شاهد استفاده گسترده از ظروف یکبار مصرف در جشن و مهمانی هستیم و این نمی‌تواند دلیلی دیگری به‌ جز برخورداری از مزایای گوناگون داشته باشد. به همین منظور در این بخش به معرفی مزیت‌های این ظروف می‌پردازیم:

صرف هزینه بسیار پایین

با صرف هزینه بسیار کمی می‌توان انواع ظروف شیک و خاص را برای مراسم خود تهیه نمود و این در حالی است که خرید یا کرایه ظروف تشریفاتی به تعداد زیاد نیاز به هزینه بسیار بالاتری خواهد داشت.

بهداشت و ایمنی بالا

از مزایای مهم استفاده از ظروف یکبار مصرف برای پذیرایی از مهمانان، بهداشتی بودن آن در مقایسه با سایر ظروف است. درواقع وقتی از ظروف معمولی استفاده می‌کنیم ممکن است با شستشو هم کلیه آلودگی‌ها و باکتری‌های سطح ظرف برطرف نشود.

همین مسئله می‌تواند عامل سرایت برخی بیماری‌ها به دیگران شود. ایمنی ظروف یکبار مصرف نیز بسیار بیشتر از ظروف شکستنی است و در صورت افتادن و یا پرت شدن نیز خطری برای مهمانان نخواهد داشت.

صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی

صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی یکی از مزایای ظروف یکبار مصرف است.

همان‌طور که می‌دانید برای شستن ظروف در مجالس و مهمانی‌ها معمولاً از ماشین ظرف‌شویی استفاده می‌شود که با مصرف آب و برق زیاد همراه است.

اما با تهیه ظروف یکبار مصرف، به طرز چشمگیری در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.

سرعت و سهولت در استفاده

اما اصلی‌ترین دلیل برای استفاده از ظروف یکبار مصرف برای تشریفات که معمولاً همه از آن استقبال می‌کنند؛ سهولت و راحتی در هنگام سرو غذا و نوشیدنی است.

همچنین بعد از پذیرایی با سرعت تمام آن‌ها جمع‌آوری شده و دور ریخته می‌شوند. به همین دلیل است که علاوه بر مراسم‌های مختلف، ظروف یکبار مصرف در صنایع و مشاغل مختلف نیز کارایی زیادی دارد.

نتیجه‌گیری

در این مطلب با دلایل استفاده از ظروف یکبار مصرف جشن و مهمانی و مزایای آن آشنا شدیم. استفاده از ظروف یکبار مصرف در کشور و در مراسم‌های مختلف سال‌هاست که موردتوجه بوده و استفاده است.

بنابراین شاید نیازی به پرداختن بیشتر به این موضوع نباشد و همه افراد به لزوم استفاده از این نوع ظروف، آگاه هستند. اگر شما نیز قصد برگزاری یک مهمانی یا مراسم بزرگ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با تهیه و انتخاب ظروف مناسب مراسم خود، از مزایای گسترده آن بهره‌ لازم را ببرید.

اگر قصد  چاپ لیوان کاغذی ، لیوان کاغذی دو جداره و یا اطلاع از قیمت لیوان کاغذی دارید با مراجعه به سایت ملیوان و  تماس با کارشناسان ما بهترین ظروف را انتخاب کرده تا بعد از ثبت سفارش ، در کمترین زمان برای شما ارسال شود.

 

سایت ملیوان یک سایت تخصصی در زمینه تولید و فروش لیوان های کاغذی و یکبار مصرف است. اولین رسالت و ارزش سازمانی درونی مجموعه ملیوان، حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی است! برای این منظور لیوان های یکبار مصرف کاغذی با کیفیت بالا را تولید و عرضه می کند.

سایت ملیوان برای تولید لیوان های کاغذی از مواد با کیفیتی استفاده می کند که قابلیت بازیافت دارند. بنابراین، با خرید لیوان کاغذی از این سایت، هم می توانید به طبیعت کمک کنید و هم کیفیت بالای محصول را تجربه کنید.

با داشتن طرح های متنوع و زیبا، سایت ملیوان انتخاب مناسبی برای خرید لیوان های کاغذی یکبار مصرف است. بنابراین، اگر به دنبال خرید لیوان هایی هستید که بدون آسیب به محیط زیست باشند، سایت ملیوان یک گزینه مناسب برای شما است.

منابع و مواخذ محتوای ظروف یکبار مصرف

Disposable dishes

دکتر کرابی