نکات فنی در چاپ لیوان کاغذی

از زمانی که ظرف های یکبار مصرف جایگاه ویژه ای در دنیای مدرن و امروزی پیدا کردند، چاپ لیوان های کاغذی آغاز شد. در گذشته نه چندان دور مصرف ظرف های پلاستیکی بیشترین استفاده را پیدا کرده بودند اما با مشخص شدن مشکلات و ضررهای آن ها و به خطر افتادن سلامتی انسان و محیط زیست رفته رفته جای خود را به ظرف های یکبار مصرف کاغذی دادند.یکی از پرطرفدارترین انواع ظرف کاغذی یکبار مصرف چاپ لیوان کاغذی می باشد.

چاپ لیوان کاغذی چگونه انجام می شود؟

برای چاپ لیوان های یکبار مصرف نیاز به طراحی مورد نظر می باشد که به صورت علائم و آرم اختصاصی انجام می شود .در مورد لیوان های کاغذی عمومی قالب و اندازه مشخص آن ها در انواع طرح و رنگ و اندازه های مختلف ساخته و چاپ می شود .نوع کاغذ مصرفی در چاپ لیوان های کاغذی نیز اهمیت دارد و از کیفیت خوبی باید برخوردار باشد . لیوان های کاغذی تنوع بالایی در اندازه و طرح دارند، برای مصارف مختلف استفاده می شوند .

به طور کلی تمام لیوان های کاغذی که در مجالس ؛ سمینار و کنفرانس های خبری مصرف می شود در دو اندازه 220 و 180 سی سی تولید می شوند .ملیوان با سابقه درخشان در زمینه تولید لیوان های دوجداره و ارتباط با فروشندگان کاغذهای مخصوص لیوان کاغذی توانایی تولید در تیراژهای بالا را داشته و آمادگی خود را جهت همکاری با ادارات ، سازمان و ارگان های دولتی و خصوصی ، رستوران و کافی شاپ های مختلف اعلام می دارد.

جهت ارتباط با بخش فروش مجموعه ملیوان می توانید با مراجعه به وبسایت ملیوان با کارشناسان و مشاورین این مجموعه در ارتباط باشید .

چاپ لیوان کاغذی

انواع لیوان کاغذی

چاپ لیوان های یکبار مصرف به طور کلی به دو صورت عمومی و اختصاصی انجام می شود. در چاپ لیوان های یکبار مصرف تبلیغاتی نوع کاغذ استفاده شده در آن به صورتی است که هر طرح و نوشته ای روی آن چاپ می شود.طرح تبلیغاتی سازمان یا ارگان خاص یا لوگوی شرکت که بنا به درخواست مشتری طرح مورد نظر بر روی لیوان چاپ می شود .

از لیوان های کاغذی تبلیغاتی می توان در کافی شاپ ، فست فود و رستوران های بزرگ ، بیمارستان و ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی استفاده کرد .این دسته از لیوان های کاغذی ارزش تبلیغات بالایی دارد و با هزینه بسیار کم می توان در جلسات و سمینارهای رسمی و تشریفاتی از آن ها استفاده کرد.

نکات فنی مهم چاپ لیوان های یکبار مصرف

از مهم ترین مسائل در مورد چاپ لیوان های یکبار مصرف بهداشتی بودن آن ها می باشد. لیوان کاغذی دوجداره یکی از محصولات پرمصرف می باشند .در زمان ساخت و چاپ لیوان های یکبار مصرف تک جداره و دوجداره دستگاه کاملا استرلیزه بوده و کاملا قابل اطمینان خواهد بود .

در چاپ لیوان های یکبار مصرف عمومی که مصرف بسیار بالایی دارد طرح یا نوشته ای خاص روی آن درج نمی شود و محدودیت استفاده در آن وجود ندارد و می توان در هر مکان و موقعیتی از آن استفاده شود.استفاده از لیوان کاغذی دوجداره و تک جداره در سال های اخیر به دلایل مختلفی چون مسائل بهداشتی ،حمل و نقل راحت ، استحکام و .. بسیار بالا می باشد.

در چاپ لیوان های بسنتی که هم در گروه لیوان های عمومی و هم در گروه لیوان کاغذی اختصاصی قرار می گیرند که می توان در زمان چاپ این نوع از لیوان های کاغذی لوگو یا طرح پیشنهادی را روی لیوان چاپ نمود یا لیوان کاغذی بستنی را بدون طرح یا نوشته ای خاص برای مصارف در مکان های مختلف استفاده کرد .

از نکات فنی مهم در چاپ لیوان های یکبار مصرف می توان به اهمیت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت به فعالیت در این زمینه ادامه دارد و در نتیجه تمامی مراحل تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی از بسته بندی آن گرفته تا مرکب و چاپ لیوان های یکبارمصرف از مواد گیاهی بدون ضرر و آسیب به محیط زیست تولید و ساخته شود .

جنس لیوان کاغذی

در تولید لیوان های کاغذی جنس کاغذ به کار رفته مخصوص است که در فرآیند تولید و بسته بندی مواد غذایی نیز بکار می رود . جنس کاغذ بکار رفته در بسته بندی مواد غذایی از یک طرف کاغذ و از طرفی دیگر پوشش پلی اتیلن است . استفاده از پلی اتیلن در این نوع کاغذها باعث می شود که در محیط زیست سریعا بازیافت شوند و کمترین آسیب و مشکل را در محیط زیست ایجاد کند .برای کسب اطلاع در این زمینه با ملیوان در تماس باشید.

کلیدواژه : چاپ لیوان کاغذی
دکتر کرابی
ارسال دیدگاه