لیوان کاغذی قهوه چه ویژگی هایی دارد؟

در روزهای سرد سال استفاده از نوشیدنی گرم مانند نسکافه ، قهوه و هات چاکلت می تواند لذت بخش باشد و به عنوان یک نوشیدنی عالی محسوب شود. لیوان کاغذی قهوه یکی از انواع ظرف های یکبار مصرف می باشد که امروزه در کافی شاپ ها برای پذیرایی نوشیدنی های گرم استفاده می شود.

لیوان کاغذی قهوه

به طور کلی از لیوان های کاغذی برای صرف انواع نوشیدنی های سرد و گرم استفاده می شود. برای تولید لیوان کاغذی مرغوب از مواد اولیه با کیفیت استفاده می شود و چنان چه از مواد بی کیفیت در تولید لیوان های کاغذی استفاده شود می تواند تاثیر بدی بر روی سلامتی انسان داشته باشد.

ملیوان محصولاتی از جمله لیوان کاغذی تک جداره ، دو جداره ، انواع ظروف یکبار مصرف کاغذی مانند لیوان کاغذی قهوه، نسکافه، لیوان کاغذی چای دار و … را با استفاده از مواد اولیه مرغوب تولید می کند.

ویژگی های لیوان کاغذی قهوه    

جنس کاغذ از مهم ترین ویژگی های لیوان کاغذی قهوه محسوب می شود این ویژگی باعث می شود که از لیوان کاغذی دو جداره برای نوشیدنی های گرم استفاده شود. دوجداره بودن لیوان باعث می شود که نوشیدنی دمای خود را از دست ندهد و برای مدت زیادی گرم بماند.

از دیگر ویژگی های مهم لیوان کاغذی قهوه می توان به عدم استفاده از چسب در ساخت و تولید این محصولات اشاره کرد. لیوان های کاغذی برای صرف نوشیدنی های سرد و گرم را در ابعاد و سایزهای مختلف استفاده می کنند. ابعاد کوچک تر مناسب نوشیدنی هایی با درجه دمایی بالا نیستند و از آن ها معمولا برای صرف نوشیدنی های سرد بیشتر استفاده می شود.

استاندارد لیوان کاغذی

استانداردهایی برای اندازه گیری حجم لیوان کاغذی وجود دارد که در کشور ما و سایر کشورها برحسب میلی لیتر یا سی سی اندازه گیری می شود. انواع سایز لیوان های کاغذی را در این صفحه میتوانید مشاهده کنید.

در تولید لیوان های کاغذی و سایر محصولات یکبار مصرف کاغذی از کاغذهای پلی اتیلن استفاده می شود که مانع عبور آب به داخل کاغذ بوده و با حرارت و بدون استفاده از چسب اجزای مختلف لیوان به یکدیگر چسبانده می شود.

چنان چه نشتی در لیوان های کاغذی مشاهده شود این مشکل دلیل فنی دارد که در زمان تولید لیوان کاغذی اتفاق می افتد و با تنظیم دستگاه تولید لیوان های کاغذی و بررسی های لازم در بخش دوخت لیوان می توان آن را برطرف کرد.

کلیدواژه : لیوان کاغذی قهوه
دکتر کرابی
ارسال دیدگاه