لیوان کاغذی چگونه ساخته می شود

مقدمه-لیوان  کاغذی چگونه ساخته می شوند زمانی که یک لیوان کاغذی در اختیار شما قرار داده می شود به نظر شما آن یک کالای اساسی است. اما کمتر کسی این سوال را از خود می پرسد که چقدر فکر و تلاش صورت گرفته است تا این لیوان کاغذی ساده، ایمن و سازگار با محیط زیست ساخته شود. در این مقاله به بررسی موضوع آن یعنی “لیوان کاغذی چگونه ساخته می شود” می پردازیم.

لیوان کاغذی

مهم ترین نکته در مورد لیوان کاغذی سازگاری آن با محیط زیست است. زیرا لیوان پلاستیکی سال های زیادی داخل محیط زیست باقی می ماند و باعث آلودگی محیط زیست می شود.

لیوان کاغذی دارای انواع و ابعاد مختلفی است. به عنوان مثال لیوان کاغذی 1000 سی سی که به عنوان کاسه مرغ سوخاری، ذرت بو داده شده و … در داخل سینما و فست و فودها استفاده می شود. همچنین لیوان کاغذی با حجم 360 سی سی و 480 سی سی نیز به عنوان لیوان نوشابه ای استفاده می شود.

در اکثر مقالات در مورد انواع و ابعاد لیوان کاغذی صحبت های زیادی انجام داده ایم. بنابراین در این مقاله به بررسی موضوع مقاله یعنی لیوان کاغذی چگونه ساخته می شود می پردازیم.

1.لایه های لیوان کاغذی و روکش آن

لایه بیرونی یک لیوان کاغذی، یعنی دیواره لیوان کاغذی، از مقوا ساخته شده است. این لایه خاصیت حفظ حرارت و عایق را فراهم می کند. در عمل نوشیدنی را تا حد امکان داغ نگه می دارد، در حالی که هنوز خیلی گرم نیست و شما می توانید به راحتی آن را دست بگیرید و حمل کنید.

برای نوشیدنی های سرد، یک دیواره کافی است. اما برای نوشیدنی های گرم بهتر است از لیوان های دو جداره برای محافظت در برابر حرارت استفاده شود. این دیواره دوم علاوه بر عایق گرما، لبه ثانویه لیوان را می پوشاند. با این کار می توانید به راحتی بر روی لیوان کاغذی هر طرح یا لوگوی که مد نظر شما است را چاپ کرد.

مقوا با روکش پلاستیکی نازک پوشانده شده است. این کار به دلایل ایمنی مورد نیاز است: پلاستیک به عنوان سدی برای اطمینان از بهداشت مواد غذایی عمل می کند و لیوان کاغذی را ضد آب می کند.

پلاستیک به دلیل استحکام، یک ماده آستر مناسب است و مقاومت و انعطاف پذیری بسیار بالای دارد. همچنین از نظر مواد، انرژی و راندمان هزینه بسیار مناسب است.

برای داشتن یک ظرف یکبار مصرف مناسب برای تماس با مواد غذایی، از مقوا یا روکشی که از مواد بازیافتی ساخته شده است نمی توان استفاده کرد. به منظور کاهش اثرات کربن، می توانید از مواد قابل بازیافت استفاده کنید. مواد پلاستیکی به دلیل اثرات مضر و سرطانزا بودن انتخاب مناسبی نیستند. همچنین مواد پلاستیکی خیلی طولانی در محیط زیست باقی می مانند. به عنوان مثال ، Huhtamaki Future Smart یک لیوانی است که 100٪ از مواد تجدید پذیر ساخته شده است.

2.فرایند تولید لیوان کاغذی در Huhtamaki

لیوان های کاغذی Huhtamaki از مقواهای با کیفیت و قابل بازیافت ساخته می شود. این مواد کاملاً بهداشتی هستند و هیچ ضرری به مواد غذایی نمی رسانند. مقوائی که برای لیوان های کاغذی استفاده می کنیم همیشه قابل بازیافت است. همچنین برای ساخت لیوان کاغذی فقط از جنگل های دارای مجوز قطع چوب استفاده می کند.

3.چاپ روی لیوان های کاغذی

بسیاری از صاحبان کسب و کار از لیوان کاغذی، برای اهداف بازاریابی استفاده می کنند. به همین دلیل بروی لیوان کاغذی آرم کافی شاپ یا شرکتی که از آنها استفاده می کند چاپ می شوند. روش های مختلف چاپ وجود دارد و هر روش به صورت مختلفی انجام می شود تا چاپ موثرتر و مفیدتر باشد.

کاغذ چگونه ساخته می شود

بیشتر مواد غذایی، نوشیدنی ها، تنقلات در بسته بندی های کاغذی سرو می شوند. مشخص است که کاغذ نقش اساسی در زندگی روزمره ما دارد. در زیر فرآیند چگونگی تبدیل شدن درخت ها به کاغذ را بررسی خواهیم کرد.

1.ساخت پالپ(خمیر کاغذ)

پس از قطع درختان، آنها جدا شده و سپس به تراشه های چوبی تبدیل می شوند. سپس از طریق یک فرآیند مکانیکی، قلم ها به پالپ تبدیل می شوند. پس از تجزیه شدن، پالپ (خمیر کاغذ) در محلول شیمیایی هیدروکسید سدیم و سولفید سدیم در دمای بالا پخته می شود.

2.ضربه زدن

در این بخش از فرآیند، خمیر کاغذ در اثر ضربه زدن و فشار، فشرده می شود. در طی این مرحله، مواد مختلفی همچون گچ، خاک رس یا مواد شیمیایی مانند اکسید تیتانیوم اضافه می شود که این مواد افزودنی بر کدورت و سایر خصوصیات محصول نهایی تأثیر می گذارند.

3.خمیر کاغذ

خمیر کاغذ جدا شده بر روی صفحه مشبک قرار می گیرد. این قسمت جایی است که پالپ توسط یک سری غلطک فشرده می شود، که این کار به خارج کردن آب از آن کمک می کند.

پس از انجام مراحل بالا و خارج شدن آب، خمیر کاغذ بر روی یک سری استوانه که توسط بخار آب گرم شده است منقل می شوند. این کار به از بین بردن آب باقیمانده در درون خمیر کاغذ کمک می کند. پس از خشک شدن، کاغذ روی حلقه های بزرگ پیچیده می شود.

با عبور از غلطک های فلزی به نام کالندر، کاغذ صاف و فشرده می شود. بعد از این توسط یک پوشش پلاستیکی پوشانده می شوند. این پوشش می تواند نمونه ای پلاستیکی باشد که برای تهیه لیوان های کاغذی استفاده می شود.

دکتر کرابی
ارسال دیدگاه