پیدایش لیوان کاغذی

پیدایش لیوان کاغذی – لیوان کاغذی در اوایل قرن بیستم به عنوان یک فناوری نجات دهنده زندگی توسعه داده شد و در حال حاضر همان ارزش های ایمنی و بهداشتی را دارد.

استفاده از کاغذ به عنوان لیوان مسئله ای بود که تا قبل از آن یک تئوری خنده دار به حساب میامد اما هر پیشرفتی تا قبل از اینکه عملی شود مسخره به نظر میرسد.

از آنجایی که دنیا در حال یادگیری زندگی و کنار آمدن با ویروس کرونا است ، تمیز و ایمن ماندن در اولویت بالای ذهن همه است.

در نگاه اول ، به نظر می رسد لیوان های کاغذی که امروزه استفاده می کنیم ارتباطی با وضعیت فعلی ندارند.

با این حال ، نگاهی گذرا به تاریخچه آن نشان خواهد داد که این محصول کاربردی در یک بحران مشابه به وجود آمده و از آن زمان تاکنون یک انتخاب بهداشتی بوده است.

لیوان مدرن کاغذی ریشه خود را در پایان جنگ داخلی آمریکا می داند. در طی روزهای اولیه قرن 20 ، به دلیل ظهور جنبش اعتدال در ایالات متحده ، آب آشامیدنی محبوبیت بیشتری پیدا کرده بود. آب به عنوان یک جایگزین سالم برای آبجو یا مشروبات الکلی تبلیغ می شد ، در شیرهای مدرسه ، چشمه ها و بشکه های آب در قطارها و واگن ها موجود بود. برای نوشیدن آب از فنجان ها یا لیوان های مشترک ساخته شده از فلز ، چوب یا سرامیک استفاده می شد.

لیوان مدرن کاغذی
لیوان مدرن کاغذی

جنگ با میکروب ها

در پاسخ به نگرانی های روزافزون در مورد لیوان های مشترک که سلامتی مردم را تهدید می کند ، یک وکیل بوستون به نام لارنس لوئلن در سال 1907 یک لیوان یک تکه یکبار مصرف را از کاغذ ساخت.

همزمان ، دکتر ساموئل کرومبین ، یکی از بنیانگذاران بهداشت عمومی مدرن ، مبارزه با استفاده از لیوان های معمولی را به عنوان بخشی از مبارزه با سل آغاز کرد.

یک حکایت می گوید که چگونه هنگام سوار شدن بر قطاری از آن طرف کانزاس ، متوجه شده است که تعدادی مسافر مبتلا به سل از یک لیوان آشامیدنی مشترک که با مسافران سالم تقسیم می شود، آب می نوشند.

این  داستان زمانی اتفاق افتاد که یک دختر کوچک سالم از لیوان ناسالم آب نوشید ، داستان از این قرار است که دکتر کرومبین متوجه چگونگی انتقال بیماری از افراد بیمار به افراد سالم میشود.

سپس شخصی به نام هیو مور بود که نمونه اولیه لیوان کاغذی را به دکتر کرومبین نشان داد.

این امر منجر به ایجاد شرکت تأمین آب آمریکایی نیوانگلند و ابتکار عمل توسط دو توزیع آب انفرادی از یک کولر چینی بلندی که ساختند شد.

بر اساس این ، دو شریک یک کمپین تبلیغاتی را آغاز کردند تا لیوان کاغذی را به بازار عرضه کند و در مورد فواید سلامتی لیوان های یکبار مصرف برای سلامتی صحبت کند، که منجر به ثبت اختراع ایالات متحده برای لیوان کاغذی Luellen در 1912 شد.

لیوان های کاغذی یکبار مصرف
لیوان های کاغذی یکبار مصرف

در سال 1918 ، آنفلوانزای اسپانیایی بین 50 تا 100 میلیون نفر را در سراسر جهان از بین برد. در ایالات متحده ، تقریباً از هر سه نفر یک نفر آلوده بود و این اپیدمی بیش از نیم میلیون نفر جان خود را از دست داد. این ترس از میکروب های بیماری زا علاقه بیشتری به لیوان های کاغذی یکبار مصرف ایجاد کرد.

پیدایش لیوان کاغذی

دهه 1930 شاهد توسعه بیشتر این کالای جدید بودیم ، از اختراع یک لیوان کاغذی با دسته ، به منظور تقلید از لیوانهایی که برای نوشیدنی های گرم استفاده می شود ، تا ایجاد لیوان Solo ، یک مخروط کاغذی.

در سال 1942 مطالعه ای توسط کالج ایالتی ماساچوست نشان داد که استفاده از لیوان های کاغذی تک سرویس هزینه کمتری نسبت به ضدعفونی ظروف شیشه ای برای استفاده مجدد در بیمارستان ها دارد که در آن زمان معمول بود.

این یافته ها و همچنین کاهش خطر عفونت متقابل ، منجر به استفاده از این کالای جایگزین در بیمارستان ها شد.

روند پیدایش لیوان کاغذی

در دهه 1980 گرایش های غذایی نقش بسزایی در طراحی فنجان های یکبار مصرف داشتند. قهوه های مخصوص مانند کاپوچینو ، لاته و موکاهای کافه و هر چیزی که دارای تاج کف باشد در میان آمریکایی ها محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

امروزه از لیوان های کاغذی نه تنها برای سرو نوشیدنی های سرد و گرم مانند قهوه یا چای ، بلکه برای نگهداری مواد غذایی مانند بستنی و سوپ نیز استفاده می شود. در هر دفتر ، رستوران، فست فود ، رویداد بزرگ ورزشی یا جشنواره موسیقی بروید ، و حتماً شاهد استفاده از لیوان های کاغذی خواهید بود.

بستنی در لیوان کاغذی
بستنی در لیوان کاغذی

در اقتصادهای در حال ظهور ، افزایش سطح درآمد ، سبک زندگی پرتحرک و ساعات طولانی کار باعث شده است که مصرف کنندگان از ظروف غیر یکبار مصرف به لیوان های کاغذی منتقل شوند تا در وقت صرفه جویی کنند. از آنجا که این فنجان ها استریل هستند ، می توان از آنها برای مصرف غذاهایی مانند رشته فرنگی و سوپ و نوشیدنی هایی مانند چای و نوشیدنی دیگر نیز استفاده کرد.

راه حل قرن بیست و یکم

مانند تمام بسته بندی های غذایی ، رد پای کربن یک لیوان کاغذی در مقایسه با خود غذا کم است. راه حل های جدیدی که به طور قابل توجهی وابستگی به مواد مبتنی بر روغن فسیلی را کاهش می دهند.

به عنوان مثال فنجان کاغذی Huhtamaki’s Future Smart cup اولین فنجان کاغذی 100٪ تجدید پذیر است که از گیاهان ساخته شده است.

این فنجان ها هم برای نوشیدنی های گرم و سرد و هم برای غذا مناسب هستند.

برای ایجاد راه حل های بازیافت لیوان های کاغذی مشارکت هایی ایجاد شده است ، به عنوان مثال شرکت بازیافت First Mile اخیراً با همکاری شرکت Huhtamaki برای افزایش بیشتر تعداد فنجان های یکبار مصرف قهوه که به طور موثر در انگلستان بازیافت می شود ، همکاری کرد.

فنجان کاغذی تجدید پذیر
فنجان کاغذی تجدید پذیر

مصرف کنندگان ، همراه با ابتکارات و مقررات دولت ، خواهان کاهش ردپای کربن هستند و این فشار قوی برای فروش لیوان های کاغذی سازگار با محیط زیست قابل بازیافت است.

ما شاهد بسیاری از کاربردهای جدید برای لیوان های کاغذی و فیبرهای کلی در بسته بندی مواد غذایی هستیم.

لیوان کاغذی قطعاً مسیری طولانی را طی کرده است. این اختراع برای مقابله با نگرانی های ایمنی و بهداشت مواد غذایی ابداع شده است و امروزه نیز با افتخار به همان هدف خدمت می کند.

توصیه ملیوان به شما :

اگر صاحب کسب و کار هایی هستید که تعداد نیرو ها یا کارمندان مجموعه شما زیاد است ما به شما پیشنهاد میکنیم تا برای بالا بردن سطح ایمنی در مجموعه خود از لیوان کاغذی و لیوان کاغذی دو جداره استفاده کنید. تماس با ملیوان

دکتر کرابی