مقایسه لیوان های فومی و کاغذی

مقایسه لیوان های فومی و کاغذی

سلام و عرض ادب. امیری هستم کارشناس تولید محتوا ازتیم دیجیتال مارکتینگ ملیوان در خدمت شما عزیزان تا در مورد مقاله {مقایسه لیوان های فومی و کاغذی} و بخش های موثر در این موضوع  تحت عناوین : لیوان فومی یکبار مصرف – خطرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و در نهایت لیوان یونولیتی چیست توضیحاتی ارائه بدم.

امیدوارم از این مقاله لذت ببرید.

لیوان فومی یکبار مصرف

بخش مهمی از لیوان های فومی را پلی استایرن که نوعی پلاستیک محسوب می شود و از نفت سبک تولید می شود بدست می آید . از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه به اسفنج هستند. یکی از مشخصات مهم و اصلی پلی استایرن ، عایق بودن آن می باشد که موجب حفظ گرما در نوشیدنی های گرمی چون قهوه و چای در فصل سرد می شود .

عایق بودن لیوان فومی علاوه بر حفظ گرمای نوشیدنی های گرم باعث می شود که گرمای مایعات داغ به خارج از لیوان نفوذ نکند و دست افراد را نسوزاند ، اما در لیوان های کاغذی یکبار مصرف لایه درونی لیوان کاغذی توسط پلی اتیلن پوشیده شده است تا نوشیدنی در تماس با آن به خارج از لیوان نفوذ نکند .

لیوان کاغذی دوجداره و لیوان کاغذی تک جداره تولید شده قابلیت عایق بودن همانند لیوان های از جنس فوم را ندارد و به راحتی گرما و سرمای نوشیدنی و مایعات داخل لیوان را به خارج انتقال می دهند. در صورت استفاده از نوشیدنی گرم با لیوان کاغذی به دلیل انتقال گرما به خارج احتمال سوختگی دست فرد وجود دارد .

در ادامه در مورد مقایسه لیوان فومی با لیوان های کاغذی بیشتر صحبت خواهیم کرد . برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید و چاپ تبلیغات بر روی لیوان کاغذی تک جداره یا دوجداره و سایر ظروف یکبار مصرف می توانید با کارشناسان و مشاورین ملیوان در تماس باشید .

مقایسه لیوان های فومی و کاغذی
مقایسه لیوان های فومی و کاغذی

مقایسه لیوان های یکبار مصرف

بسیاری از لیوان های کاغذی موجود در بازار که برای مصارف نوشیدنی های گرم استفاده می شود قابلیت بازیافت ندارند .لیوان های فومی نیز قابلیت بازیافت و تجزیه شدن ندارند و برای مدت زمان زیادی در محیط زیست باقی خواهند ماند .در این میان هزینه تولید لیوان های فومی به مراتب کمتر از لیوان های کاغذی خواهد بود . از این رو لیوان های فومی در مقایسه با لیوان کاغذی اهمیت بیشتری دارد.

عایق پذیری و سازگاربودن با محیط زیست

لیوان فومی در مقایسه با لیوان های کاغذی ویژگی عایق پذیری بالاتری دارند . این گروه از لیوان های یکبار مصرف برای نوشیدنی های گرم بیشتر استفاده می شود زیرا دست را نمی سوزاند و سریع گرمای خود را از دست نمی دهد .در مقابل لیوان های کاغذی انتخاب مناسبی برای مایعات و نوشیدنی های گرم نیستند و گرمای خود را سریع از دست می دهند و دست را می سوزاند.

چنان چه بخواهیم سازگاربودن با محیط زیست را میان لیوان کاغذی و لیوان های فومی بررسی کنیم برخلاف تصور لیوان های فومی سریع تر از لیوان های کاغذی تجزیه می شوند ، لیوان های کاغذی قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست هستند اما زمان بیشتری طول می کشد که در طبیعت به طور کامل تجزیه شوند.

هزینه مصرفی و ارزش اقتصادی  

برای تولید لیوان های کاغذی نیاز به مواد خام بیشتری نسبت به لیوان فومی می باشد و تهیه این مواد مدت زمان زیادی زمان می برد و انرژی و هزینه بسیاری را به همراه خواهد داشت .

به طور خلاصه می توان مقایسه لیوان کاغذی و فومی را اینگونه بیان کرد که برای تولید لیوان کاغذی 12 برابر آب بیشتر و 36 برابر برق نسبت به لیوان های فومی مصرف می شود .برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تهیه و تولید لیوان کاغذی دو جداره و درب لیوان کاغذی می توانید با مشاورین و کارشناسان ما در تماس باشید.

خطرات استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

تمام ظروف یکبار مصرف تولید شده خطراتی را به همراه دارند اما میزان آسیب و خطر هر یک از آن ها به دلیل استفاده از مواد اولیه مختلف متفاوت می باشند .برخی از مواد مصرفی در ظروف یکبار مصرف در صورت تماس با مایعات گرم برخی از مشکلات و سرطان های خطرناک را ایجاد می کنند. بهتر است از نوشیدن مواد داغ در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خودداری کنیم .

نکته قابل توجه در مورد نگهداری مواد غذایی و مایعات این است که بهتر است ظرف های دیگری را جایگزین ظروف یکبار مصرف از جنس پلاستیک کنید .

لیوان یونولیتی چیست؟

لیوان یونولیت یک نوع لیوان یکبار مصرف است که از موادی مانند یونولیت یا پلی‌استایرن ساخته می‌شود. این نوع لیوان به علت سبکی و انعطاف‌پذیری که دارد، معمولاً برای سرو نوشیدنی‌های گرم یا سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. یونولیت یا فوم سلول بسته، یک نوع مواد پلاستیکی سبک با ساختار محکم و عایق حرارتی خوب است. از این محصول به عنوان یک گزینهٔ محیط زیستی دوستانه در برخی از موارد برای جایگزینی لیوان‌های پلاستیکی یکبار مصرف استفاده می‌شود.

کاربرد و مزایای لیوان یونولیتی

لیوان‌های یونولیتی از پلی‌اتیلن سبک ساخته شده اند و معمولاً بسیار سبک و مقاوم هستند. برخی از کاربردها و مزایای لیوان‌های یونولیتی عبارتند از:

سبک وزن

یونولیت یک مواد سبک است که آن را مناسب برای استفاده روزمره و همچنین استفاده در محیط‌هایی که وزن مهم است می‌کند.

مقاومت و عایق حرارتی

یونولیت مقاوم در برابر شوک، ضربه و حتی حرارت بالا است، بنابراین می‌تواند یک گزینه خوب برای استفاده در محیط‌هایی که در معرض شرایط سخت قرار دارند، مانند کمپینگ یا پیک‌نیک باشد.

قابلیت بازیافت

زمانی که برخی از لیوان‌های یونولیتی پایان دوره عمرشان را می‌گیرند، می‌توانند قابلیت بازیافت داشته باشند و از پلاستیک‌ها دیگر بازیافت شوند، که این یک مزیت زیست‌محیطی است.

قابل شستشو

یونولیت ضد آب است و بنابراین می‌توان آن را با آب و صابون ساده تمیز کرد. این ویژگی آن را مناسب برای استفاده در فضاهای آشپزخانه و رستوران‌ها می‌کند.

هزینه کمتر

لیوان‌های یونولیتی معمولاً ارزان‌تر از لیوان‌های سرامیکی یا شیشه‌ای هستند و این امر می‌تواند یک مزیت اقتصادی باشد.

 

 

سایت ملیوان یک سایت تخصصی در زمینه تولید و فروش لیوان های کاغذی و یکبار مصرف است. اولین رسالت و ارزش سازمانی درونی مجموعه ملیوان، حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی است! برای این منظور لیوان های یکبار مصرف کاغذی با کیفیت بالا را تولید و عرضه می کند.

سایت ملیوان برای تولید لیوان های کاغذی از مواد با کیفیتی استفاده می کند که قابلیت بازیافت دارند. بنابراین، با خرید لیوان کاغذی از این سایت، هم می توانید به طبیعت کمک کنید و هم کیفیت بالای محصول را تجربه کنید.

با داشتن طرح های متنوع و زیبا، سایت ملیوان انتخاب مناسبی برای خرید لیوان های کاغذی یکبار مصرف است. بنابراین، اگر به دنبال خرید لیوان هایی هستید که بدون آسیب به محیط زیست باشند، سایت ملیوان یک گزینه مناسب برای شما است.

 

منابع و مواخذ محتوای مقایسه لیوان های فومی و کاغذی

Comparison of foam and paper cups

دکتر کرابی
ارسال دیدگاه